2012

Januari ↑
Hände väl inte så mycket denna månad, påbörjade mest bara mina nyårslöften. Nyårsafton var toppen, spenderade med mina fina tjejer. Karro fick min nyårspuss. Pappa fyllde 50 och jag spelade Pippi Långstrump på teatern i skolan.
 
Februari 
Tog inte alldeles för många bilder, hade en iPhone 3 med trasig kamera som gjorde att de flesta bilderna blev rosa. Lunchade mycket med Karro och Julia på sushibar, pluggade och myste på med mina tjejer. På alla ♥dag åt vi glass och såg på film inne i stan. Vem behövde killar då liksom?
 
Mars 
Jag var modig och färgade bort mitt jätteröda hår, gick istället mot blont. Var i stugan, träffade en pojke, fick en efterlängtad ny telefon. Började att-bli-brun-till-sommaren-projektet, gick till Angelicas grav med Emma. Föll precis som många andra små dumma ungar för Kony-videon på youtube och började engagera mig i det (vet fortfarande inte ifall den skiten är sann eller inte.. hah). Sen var det -30 grader med Norlie och KKV. Sov med mina fina.
 
April 
Fikade på friends, såg mycket basket och var ofta i stugan. Tränade som ett psyk till mitt danssolo och firade fina Elvira på 17-årsdagen.
 
Maj 
Här vände året till det bättre. Hade världens bästa valborg med Karro, helt oslagbar. Bodde för det mesta i stan, hade sushikvällar och festade. Träffade många nya. Bla en annan pojke. Fick äntligen mitt gröna bälte i karate, anordnade ett morsdagsprojekt i Shopping med enptjejerna. Sprang ett skollopp, minns inte riktigt min placering men jag tror att jag var femma. Sen hade jag ett nytt projekt med Karro, vi bakade och tvättade bilar. Inte allt för seriösa med vår car wash kanske.
 
Juni 
Den efterlängtade sommaren kom äntligen. Hade slutprov i historia och en fin kväll på storsand innan lovet kom. Hade en hyffast bra skolavslutningskväll. Den gick från världsbäst till att behöva lifta och hoppa in i en tom lägenhet genom ett fönster. Spenderade mer och mer tid med Sabina, badade i KH-fontänen, kollade fotboll, gjorde exakt vad jag ville och njöt rent allmänt.
 
Juli 
Började månaden med att vara barnvakt, med det tillkom besök på hägnan och vattenkrig. Jättemysigt och bra sommarjobb. Var även ute i skärgården med familjen. Varit mycket med Julia, druckit banan-smoothie, åkt gummibåt, solat på taket och myst på kvällarna. Sen kom trästocks, en av sommarens bästa helger. Fint folk, bra väder och världens bästa maskinen. Guld värd helg. Sen har jag fotat med Rebeccah och varit på PDOL.
 
Augusti 
Var ännu mer med Sabina. Drack mycket te och pratade om allt mellan himmel och jord, spenderade nätter hos henne trots hennes dumma katter som jag är allergisk mot. Hade det jättebra på LK, trots dramat som pågick. Sa hejdå till underbara Emma som åkte till USA, vilket var jättejobbigt. Klättrat upp i rostbollen, sprungit ett halvt marathon, fyllt år, ramlat på asfallt och fått riktiga sommarknän, spelat tevespel med lillebror, smitit in på bio, invigt mitt gymkort och varit hamnvakt hann jag också med. Sen började skolan.
 
September 
tränat mycket, speciellt med Sabina och Julia men kanske mest ensam. Kaosade till det med att planera en hemmafest, kan väl säga att det gick lite åt skogen. Retad ever since. Annars har jag varit på bio, glidit runt i stan med en kaffe i handen och lärt känna nya festliga lulebor. Samt påbörjat ett hat mot matte.
 
Oktober 
Invigdes med en resa till Alanya med min fina släckt. En helt underbar vecka med massa sol och bad. När jag kom hem rullade livet i samma spår som innan med träning, fester och friendsfika. Höjdpunkten var ju dock att man lyckades tvinga med Stefan på zumba, kan ha varit det roligaste någonsin.
 
November 
Friendshängt, gjort sensiabesök och agerat cheerleader på innebandy-matcher inlede november. Mitt, Karro och Julias UF-företag blev mer och mer verkligt. Höjdpunkterna för denna månad var halloweenfesten hos Amalia och resan till huvudstaden med tre guldtjejer då vi såg Swedish house mafia.
 
December ↑
Den snabbaste månaden på hela året, den ba flög förbi och vips så var det nyår. Det var en väldigt bra månad. Det ny/gamla cafeet Waynes öppnades, så där konsumerades många koppar kaffe. Upplevde 12:12 12-12-12 på sensia. Sushi med Sabina och Nelly, Harry Potter-maraton med Elina, släcktmiddag, en och annan fest och luciavaka var de roligaste händelsena. För att inte glömma USA-resan.
 
Kan sammanfatta 2012 som ett väldigt bra år, om inte mitt bästa! Ett kanonår helt enkelt. Inte minst för att jag haft ett helt år fri från ätstörningar. Bara det liksom, underbart! Det har hänt så mycket i år, mycket bra men också mindre bra saker. Som tur är inga större hemskheter iallafall. Även om jag kunde skulle inte göra om eller ändra på någon utav mina stunder 2012.

Kommentarer
Postat av: elina

Bea! UNDERBAR årsresumé! puss ily

Svar: åh tack gulle, vad glad jag blir!
annabeatrice.blogg.se

2013-01-27 @ 21:56:43
Postat av: Agge

<3<3<3<3<3
Så himla fantastiskt fint!

Svar: tack så mycket <3
annabeatrice.blogg.se

2013-02-23 @ 01:05:03
URL: http://agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback