en midsommarkrans

Lite för enkelt för att göra et how-to-do inlägg, men jajja. Jag behövde iallafall googla för att veta hur jag skulle göra, måste erkänna att denna gång är första gången jag gör en.
1. välj ut ett stort antal blommor att ha i din krans (jag tog bara vita och rosa). Klipp av alla blomstjälkar till 4-5 cm. Det förenklar bindningen.
 
2. Skapa stommen genom att mäta huvudet och klipp till en tilltagen längd bindtråd. Gör en ögla i ena änden. Öglan sluter till sist ihop kransen.
3. Lägg blommorna omlott längst med stommen. Linda spoltråd runt varefter du lägger dit nya blommor.
3.  Prova kransen innan du sluter den. Slut genom att böja änden genom öglan.
Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback