Oatmeal + toppings

Tack så mycket! Kakaogröten är långt ifrån komplicerad. Fiberhavregryn (mycket bättre än vanligt havregryn så använd det istället!), vatten, salt och 1 msk kakao (ibland tar jag massvis med kanel istället för kakao, det blir också väldigt gott samt minskar sötsug) är i princip det enda man behöver! Ibland sätter jag i någon skopa proteinpulver också, men det var ett tag sen sist. Kaffe (1 msk) eller stevia (1,5 msk) kan man också blanda i gröten för att ge mer smak. Det är bara fantasin som sätter gränser!
 
Som tillbehör brukar jag ha:
- keso -brukar köpa den med smak av vanilj/äpple/päron (supergott!)
- bär eller frukot -oftast hallon, skuren alt mosad banan eller äpplen
- jordnötssmör -det har jag börjat med väldigt nydligen och jag var ganska skeptisk, men det får tummen upp
Yoghurt, mjölk, nötter, frön eller torkade bär fungerar också som bra tillbehör!
 
Jag är väldigt dålig på att lägga upp bra frukostbilder samt recept, har varit för orklös för det, ska bättra mig! Dock så är denna tjej väldigt duktig på sådant! Så jag tycker ni ska spana in de recepten, dessutom är det en jättebra blogg. En av mina favoriter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback