Vad tycker du om hela "Miss Skinny" konceptet?

 → Fick jag som fråga i min blogresponse. Jag har inte riktigt hängt med till hundra om detta men jag tycker personligen att det är smart. Bra pr-trick om du frågar mig! Så, många har säkert sett reklamen med miss skinny size zero only, med budskapet att deras kläder bara passar de med storlek zero. Så jag gick in på deras hemsida för att själv se vad tusan det var för galenheter, så fort man klickande in kom denna filmen upp istället för massa kläder.
 
I 30 år har vi på Frisk & Fri arbetat mot ätstörningar, för ett samhälle där alla är fria att vara sig själva. Men det går för långsamt. Vi lanserade Miss Skinny för att uppmärksamma åt vilket håll utvecklingen går. Vi måste börja prata om det här", skriver Frisk & Fri som är en riksförening mot ätstörningar. Finns att läsa hela den artikeln här & här.
 
Tycker att det är riktigt fascinerande faktiskt, för kom igen, dem lyckades jäkligt bra! Gick hårt ut med sitt pr-trick och uppmärksamheten vällde över dem. Och dem visade verkligen hur totalknäppt det var, helgrymt.
 
Måste  avsluta med att förtydliga att det inte menas som tvärt om; att trycka ner de som är naturligt smala  istället för att lyfta upp dem som de gjorde-ish innan det visade sig vara bluff. Organisationen vänder sig mot ätstörda och det ätstörda samhället som vi lever i, inte personer som är skapta smala. Size zero är precis som storelek 42 -en fullständigt accepterad storlek!
 
 ↓ ↓ ↓
miss skinny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback